Cum să îți organizezi nunta – 9 pași de care neaparat trebuie să ții cont

Ați început să vă organizați nunta și sunteți în căutarea unor sfaturi pentru a face din acest eveniment momentul la care ați visat, dar și să aveți totul sub control? Citiți articolul potrivit!

Știm cu toții cât de costisitoare și copleșitoare poate fi planificarea unei nunți. Cu toate acestea, există câteva modalități prin care vă puteți respecta potențialul financiar și să aveți nunta pe care v-ați imaginat-o.

Mai jos vă vom prezenta cei mai importanți 9 pași de care trebuie să țineți cont atunci când începeți să vă organizați nunta pentru ca totul să iasă perfect și să nu omiteți nici un detaliu important.

Iată care sunt primii 9 pași esențiali pe care trebuie să îi urmați în organizarea nunții perfecte!

  1. Stabiliți bugetul

Indiferent dacă vreți o nuntă mare și luxury sau una mică și simplă, primul pas înainte de orice este să stabiliți bugetul. Ultimul lucru pe care vi-l doriți este să luați decizii “mari” și după să realizați că nu vă mai rămân suficienți bani pentru alte aspecte importante.

De la alegerea locației, la număr de invitați, pană la formație și colaboratori, principalul factor de decizie este bugetul. Nu va fi o zi plăcută dacă veți avea datorii de la nuntă și le veți plăti ani de zile. Fiți rezonabili cu ceea ce vă puteți permite cu adevărat.

Există numeroase aplicații care vă pot ajuta să vă calculați bugetul sau chiar o foaie și un pix sunt suficiente. Important este să notați totul detaliat și realist pentru momentul nunții voastre.

Odată ce aveți un buget stabilit, decideți ce furnizori sunt prioritari. Dacă muzica este cel mai important lucru de pe lista voastră sau sunteți fericiți să aveți un tort mai mic, atunci asigurați-vă că împărțiți bugetul după importanța pe care voi o dați lucrurilor. 

 

Sfat: Nu uitați să luați în calcul și o rezervă de 5-10% din bugetul alocat pentru nuntă, pentru chetuielile neprevăzute care ar putea apărea. Indicat ar fi să vă centralizați toate cheltuielile, chiar și pe cele mai neimportante într-un tabel, pentru a stabili ulterior ce procent din bugetul vostru puteți aloca pentru fiecare.

  1.  Lista de invitați 

Este foarte important să stabiliți acest lucru cât mai devreme, deoarece, fără o listă de invitați, nu puteți găsi furnizorii potriviți sau localul care să se încadreze în bugetul vostru.

Întrebarea cheie pe care o sugerez întotdeauna prietenilor care nu știu cum să își facă lista de invitați este: “Ai avut o discuție între patru ochi cu ei mai mult de 15 minute în ultimul an?”. Dacă răspunsul este nu, atunci ar trebui să fie pe listă?

Veți avea nevoie de numărul total de oaspeți atunci când începeți să vă uitați la localuri, așa că trebuie să luați în considerare la numărul final și dacă invitații voștri vor aduce un +1.

Să nu vă simțiți râu dacă nu puteți invita pe toată la nunta voastră. Îmi amintesc de un episod de stand-up la care ne-am uitat când și noi ne organizam nunta, care a început așa: “Nimeni nu vrea să vină la nunta ta.” Și am început amândoi să râdem cu lacrimi pentru că există un adevăr în această chestiune.

  1. Alegeți un stil al nunții și paleta de culori 

“Stilul nunții tale” nu se referă doar la culorile și florile pe care le alegi, înseamnă ambianța întregului eveniment. Când ne gândim la stil, ne gândim tematică, ce feeling vrem să transmitem, care este experienta pe care vrem sa o creăm. Chiar și la modul în care mâncarea ajuta la crearea acelei experiențe pentru invitați.

Printre stilurile de nunta avem: clasic-tradițional, rustic, elegant, minimal, travelling, boho, vintage etc. Ca prim pas este foarte important să vă alegeți stilul, pentru că în concordanță cu acesta vă va fi mai ușor să vă orientați asupra localului, florilor, meniului, a muzicii sau a altor particularități ale nunții voastre.

 Cum să alegem culorile pentru decor?

Când vorbim despre decorul de nuntă aici se încadrează: florile, fructele, aranjamentele de pe masă, scaunele, fața de masă, servețelele, invitațiile, luminile, masa mirilor, paharele, mocheta din restaurant și alte elemente dorite de voi.

  • Poți să te ghidezi în primul rând după anotimpul în care va avea loc nunta. În funcție de acest aspect poți să alegi paleta cromatică în care să incluzi toate elementele de mai sus. De exemplu dacă nunta voastră va avea loc toamna, vă puteți juca incluzând nuanțe specifice de rosu, portocaliu și maro.

Sfat: Alegeți maxim 3 culori cu care să vă jocași pentru decor. Dacă veți alege mai multe, totul va deveni prea încîrcat și implicit obositor pentru cei invitați la nuntă.

  • Culorile mai pot fi alese și în funcție de locația în care va avea loc nunta. Dacă va avea loc în aer liber, la o locație din preajma unei păduri, atunci puteții alege combinații inspirate din natură (verde, galben, maro).
  • Dacă ai o tematică pentru nunta, include culori care să vă reprezinte atât pe voi, cât și tematica aleasă. De exemplu, dacă sunteți indragostiți de o țară anume, exemplu Grecia și ați ales o temă de acest gen, puteți alege alb, bleu sau alte tonuri de albastru.

În cazul în care nu veți avea o tematică și nu vrei să încadrezi decorul în funcție de anotimp, atunci mergeți pur și simplu pe gusturile voastre. Alegeți o combinație de culori care să vă fie pe plac și să se potrivească stilului vostru.

  1. Locația: Odată ce aveți bugetul, numarul de invitați și stilul pe care vi-l doriți puteți alege locația perfectă pentru nunta voastră.

În ordinea priorităților, alegerea locației este următorul pas pe care îl poți face în organizarea nunții. Gândițivă care sunt localurile de evenimente care vă plac și începeți să solicitați oferte pentru data nunții voastre.

O primă recomandare este să alegeți un local aproximativ apropiat de biserică unde va avea loc cununia religioasă (ca sa fie accesibil atât pentru voi doi, cât și pentru invitați).

Puteți alege localul în funcție și de numărul de invitați pe care îl aveți. După ce aflați care este numărul estimativ de invitați, vă recomandăm să reduceți acel număr cu 10-15%. Motivul este că pâna în ziua nunții sau chiar în ziua respectivă, vor exista persoane care din diverse motive nu vor putea onora invitația la nunta voastră.

Orientați-vă către locații cu servicii complete

Locațiile cu servicii complete sunt o opțiune fără stres, deoarece vă vor pregăti cu tot ceea ce este necesar. Acestea oferă scaune, mese, baruri, decorațiuni candy-bar și servicii de catering pe care personalul lor le aranjează și le gestionează cât mai bine cu putință venind toate de la același furnizor. 

Sfat:  Mergeți de câteva ori la localul ales, familiarizati-vă cu întreaga gamă de facilități oferite de restaurantul de nuntă și asigurați-vă că siguranța și confortul invitaților vostri reprezintă prioritățile acestora.

  1. Meniul

Este important să alegeți un meniu diversificat,  din alimente proaspete și preparate locale. Nu uitați să țineți cont și de gusturile invitaților, poate aveți persoane vegane sau vedetariene, așa că meniul trebuie să vă permită personalizarea unor preparate.

Este recomandat să mergeti la o degustare a meniului ales cu cateva saptamani inainte de eveniment si sa stabiliti din timp toate detaliile necesare pentru personalizarea acestuia, impreuna cu reprezentantii locatiei.

  1. Muzica: Trupa live sau DJ?

Probabil cel mai important aspect pentru invitați: MUZICA! De ce? Pentru că ea dă tonul distracției!

 De câte ori nu ați auzit oameni povestind de evenimente în locații superbe cu preparate care mai de care mai sofisticate, dar care au rămas profund dezamăgiți de muzică?

 Într-adevar, este destul de dificil să multumești pe toată lumea cand vine vorba despre muzică. Ceea ce vă putem sfatui este să îmbinați mai multe genuri muzicale, astfel, toată lumea va fi mulțumită.

În materie de muzică aveți doua opțiuni: formație live sau DJ. Alegerea depinde de gusturile voastre, dar și de suma pe care vreți să o investiți.

  • Un DJ poate fi o opțiune bună dacă doriți  o varietate mai mare de muzică sau dacă vreți să includeți mixuri și remixuri ale unor melodii mai cunoscute. 
  • Pe de altă parte, o trupă live poate aduce un plus de autenticitate și emoție la eveniment și poate adăuga o notă de spectacol live. O trupă poate fi o opțiune mai bună dacă cuplul dorește să creeze o atmosferă specifică sau dacă vrea să includă momente de jocuri sau moderarea atmosferei.

Este important să țineți cont și de bugetul disponibil pentru muzică, deoarece o trupă muzicală poate fi mai costisitoare decât un DJ.

Indiferent de alegerea ta, te sfătuim să alegi melodii cunoscute de toată lumea, care pot fi fredonate și pe care se va dansa fără ezitare.

O altă recomandare ar fi să vă interesați de echipamentul audio care va fi montat la locație. Asigurați-vă ca sistemul audio este unul de calitate și că acustica este una bună, indiferent daca nunta va avea loc în aer liber sau în interiorul localului.

  1. Cum alegeți foto și video?

Oricine vă poate confirma că fotograful și videograful joacă un rol esențial atât în ziua nunții cât și pentru toții anii de după în care vreți să vă amintiți de evenimentul vostru unic.

Foarte important este să știți voi ce vă doriți, ce este important pentru voi de la cei doi furnizori și sa le comunicati acest lucru. Scopul este sa primiți exact ce vă doriți, iar serviciul sa se ridice la nivelul așteptărilor voastre.

Primul pas în acestă etapă constă în obținerea unor recomandări de la prieteni.

  • Dacă aveți în cercul vostru de persoane apropiate prieteni care au fost mulțumiti de profesioniștii cu care au colaborat la nunta lor și serviciile acestora se potrivesc cerințelor voastre, îi puteți contracta.
  • Indiferent cine sunt persoanele pe care le alegeți pentru imortalizarea celor mai importante momente din ziua nunții, nu uitați să verificați portofoliul lor de poze și clienți înainte. Nu este recomandat să riscați să pierdeți cele mai frumoase momente din timpul nunții datorită unor erori aparute din lipsă de experiență sau de seriozitate.

Un aspect care merită luat în calcul este experiența acestor doi furnizori în evenimente private. Cu alte cuvinte, încearcați sa alegeți dintre fotografii care au experiență la nunți și nu doar la evenimente de alt tip (shootinguri, sportive, corporate, festivaluri).

Pentru fiecare tip de eveniment se pretează un anumit stil de fotografiere. Motivul este ca focusul (accentul) cade pe momente și subiecte diferite.

Sfat: Asigurați-vă ca fotograful și videograful vor ține cont atât de ceea ce vă doriți voi tu, cât și de experiența lor în domeniu.

  1. Decorul și florile

Odată ce ai tema, designul pentru locație și culorile, stabilirea aranjamentelor florale va fi următorul pas. Dacă vă doriți inspirație, puteți să cautați tendintele actuale în aranjamentele florale și să vedeți dacă vreuna dintre ele se potivește stilului vostru.

O florărie experimentată și profesională ar trebui să poată recomanda flori în funcție de tematică, schema de culori cu care lucrați, de sezon, dar să țină cont și de dorințele voastre. Pe baza acestor cunoștințe, un florar bun va lucra cu tine pentru a proiecta schema florală care se potrivește cel mai bine ideilor voastre pentru nuntă.

Sfat: Folosește-le cunoștințele vaste pentru a afla ce este în sezon pentru data nunții voastre și întreabă-o dacă au aranjamente unice pe care le-au creat în trecut pentru a vă inspira.

  1. Realizați un program pentru fiecare moment al nunții

Începând de la cununia civila și cea religioasă, la locația pentru poze și localul pentru petrecere, este important atât pentru voi cât și pentru invitații voștri sa știe când începe fiecare eveniment. Totodată acest program vă ajută să fiți organizați, fără a sta stresați în legătura cu ce anume urmează să se întâmple în ziua voastră cea mare.

Organizarea este esențiala pentru a menține totul pe drumul cel bun atunci când vă confruntați cu decizii, liste, termene și alte aspecte. Nu uitați să vă asigurați ca aveți suficient timp pentru a planifica nunta.

Dar cel mai important aspect de care trebuie să țineți cont este sa va distrati și să vă simțiți bine! Până la urmă este vorba despre nunta voastră. Nu vă lasați copleșiți de cele mai mici detalii, în schimb, țineți cont de ceea ce este cu adevarat important: celebrarea iubirii voastre prin căsătorie, fiind alaturi de prieteni și familie.

Acestea sunt câteva dar cele mai importante aspecte de la care să porniți atunci când decideți să vă organizați nunta, însă, dacă alegeți să sarbatoriți ziua cea mare la AriaEvents, echipa noastra vă va sta cu drag la dispozitie pentru a vă sfatui și a face totul cât mai pe gustul vostru. Ne puteți găsi în Incinta Complexului Slava, Calea Câmpulung 1D, Pitești 110147 sau la 0749 515 555.

× Cu ce te putem ajuta?